четвер, 4 лютого 2016 р.

Як обіцяла, дозволю собі  потурбувати вас, шановні одинадцятикласники. Оскільки ви могли зовсім випадково забути (як, до прикладу, забуваєте вивчене досконало вдома напередодні), що треба на найближчі кілька уроків літератури... нагадую:
1. Прочитати роман Івана Багряного "Тигролови"(акценти: цитати до характеристики Григорія Многогрішного, Наталки Сірко, Медвина; "вогненний дракон"; афоризми; тип сильного українця).
       До речі, фільм "Сад Гетсиманський" і роман "Тигролови" зовсім не ідентичні, так що ЧИТАЙТЕ ТЕКСТ.
2. Прочитати кіноповісті Олександра Довженка "Зачарована Десна" та "Україна в огні" (посилання містить тексти з підкресленими цитатами; кольорами виділено уривки, які можна вивчити напам'ять).
3. Не забуваємо повторювати літературу - ЗНО не за горами. Для зручності можете завантажити тексти, які вміщаються на А4 (завжди під рукою :): 



      Олександр Довженко вів свій "Щоденник" протягом 1939 - 1956 рр. На жаль, тільки фрагменти вивчають старшокласники.

     ...Чого вартий тільки цей запис: "Багата держава, яку утворюють бідні люди, - абсурд! Держава не може будувати свій добробут на бідності і обдертості своїх громадян. Ми проїхали від Саратова до Тамбова. Бідність, сірість та сама, як і скрізь... Ні одного гарного обличчя, ні одного привітного виразу, ні одної стрункої, чіткої фігури. Обдерті старі і молоді ходять без будь-яких знаків людської гідності в позах. Вони нагадують муляжі чи розхлябані потвори. Вигляд такий, неначе у них вийнято мозок...- Как называется эта речка?
-Эта?
-Да.
- Да так как-то... Течет себе...
"Да так как - то. Течет себе", - фраза чудесна. Істинно руська. І війна у нас "как-то течет себе", і кров".
Уривки зі "Щоденника" О. Довженка (для 11-класників).